Proč je oblíbený fastfood?

17.02.2012

Dnes vyšel na iDNES článek „Češi milují fastfoody!“ Heuréka! Chtělo by se říci. Příčinu toho, proč Češi údajně milují fastfoody, jsme se v článku nedozvěděli. Je to skutečně tak? Nejedná se náhodou jen o „z nouze cnost“?

Podívejme se na revizi segmentace zákazníků. Kdo tedy do fast foodu chodí. Jaké potřeby či přání jim fast food řeší? Aniž by bylo potřeba procházet stohy výzkumů, lze odhadnout, o kterou skupinu zákazníků se asi jedná.

V první řadě jsou to lidé, kteří tráví svůj čas na cestách a fastfood jim dává svou rychlostí a umístěním u hlavních tahů to co potřebují – rychle a jednoduše se najíst. Dále do fastfoodu chodí lidé, kteří mají málo času zdržovat se přípravou jídla nebo jsou prostě líní si jídlo dělat. Jedná se často o single konzumenty.
Obě skupiny se prolínají, jedni přicházejí za levným jídlem, aby ušetřili, jiní za velkými sendviči nabízenými v rámci sezónních menu, aby se hodně najedli.

Třetí skupinou jsou maminky s dětmi a rodiny s dětmi, které do fastfoodu chodí na dětská menu a často i za zábavou. Rodiče často ušetří hodiny přípravou jídla a místo té si s dětmi mohou hrát a pak je narychlo nasytí ve fast foodu.

Čtvrtou významnou skupinou jsou lidé, kteří chodí do fastfoodu na kávu, na rychlý snack, či dokonce na něco zdravějšího dle nejnovější nabídky, např. salátové menu.

Co dále mají fast foody společného a co je odlišuje od obyčejných restaurací? Napovím vám. Jak často se vám v klasické restauraci stalo, že jste byli při konzumaci křupavého voňavého steaku napadeni odporným dýmem od cigaret, které si zrovna u vedlejšího stolu zapálili jiní hosté? Ano. Velkým důvodem, proč máme rádi fastfoody je, že se v nich nekouří!
Posledním důvodem, který zvyšuje atraktivitu fastfoodu je fakt, že se u většiny z nich dá celkem slušně zaparkovat.

Nabízejí něco z tohoto obyčejné restaurace? Všechny z výhod, které jsem uvedl výše, nabízejí restaurace výjimečně. Vezmeme-li v potaz, že české restaurace často drží cenu na úkor snížení kvality či gramáže jídla, což se vám ve fast foodu většinou nestane, není se co divit, že Češi chodí do fastfoodu rádi.
Je to ale proto, že mají rádi fast food nebo že mají rádi jeho nabídku a pocit pohodlí a komfortu z jejich návštěvy?
Odpovědět dokáže asi většina z nás i bez marketingového výzkumu.

komentáře (0)
Ing. Aleš Marek, Ph.D.

Další články autora: